СПАРТАК - 2013. ВВЕДЕННЯ В ЖИТТЯ СПОРТИВНОГО ТАБОРУ.

Кожного разу, коли ми їдемо в спортивний табір "Спартак", при під"їзді до Сімферополя, мій погляд приковується до правої сторони потягу, звідки, при сонячній погоді, видніються в легкому тумані сиві вершини Кримських гір. В цьому році тихий і потужний поклик гір має для всіх нас не аби яке значення - в програмі табору заплановано сходження на гору Демерджі, потужний і довгий хребет її з масивними обвалами каменю добре видно з траси Сімферополь - Ялта при під"їзді до Алушти. Ось і вокзал Сімферополя. Всі діти юрбою "викочуються" з вагону. Ділянка шляху до автобуса для деяких дзюдоїстів, особливо молодшого віку є справжнім випробуванням: тяжкі валізи потрібно нести-везти з однієї сторони привокзальної території до іншої. Дивно, але цього разу ніхто не відстав. Старші юнаки допомогли впоратися малечі з тяжбою.  Ось і знайомий нам з минулого року комфортабельний мікроавтобус вже чекає на нас. Привітний водій зустрічає посмішкою і розпочинає пакування речей. В дорозі, стомлені переїздом в потязі, крутими схилами серпантину, дзюдоїсти засинають глибоким, в артистичних позах, сном. Хочеться спати і тренеру, але що поробиш - комусь потрібно ж фотографувати сплячу феєрію.
   В спальному приміщенні все заздалегідь підготовлено, нас чекають. Перші чотири-п'ять днів найтяжчі - йде процес психофізіологічної адаптації, звикання до навантаження, режиму дня, один до одного. Потрібно чітко визначити і донести до дітей структуру нашого життя в "Спартаку". Біжу в учбово-спортивний відділ, домовляюся за спортивні майданчики на найближчі три дні, інвентар. Забігаю в столову, мене вже знають. Вітаємося. Завідувач Тетяна Олексіївна веде і показує столи , за якими будемо харчуватися.
- Поки що тільки в другу зміну! - каже вона. - Учасників Спартакіади працівників газової промисловості України багато, вони харчуються в першу - знизує плечима.
Спокійно дивлюся її в очі, мовчки тримаю паузу.
- Підійдіть завтра, можливо щось придумаємо - відповідає вона.
   Наступного дня питання першої зміни (8-13-19 год) було вирішено. Нам в першу зміну зручніше харчуватися. Розрахувалися за путівки. Час домовлятися за екскурсії, кіно.
   З провідником затвердили маршрут сходження на Демерджі. Думаю, що легко не буде, в групі є ще зовсім юні дзюдоїсти. Маршрут розрахований майже на цілий день. Вирішуємо на перші вихідні зробити екскурсію-розвідку-сходження на невелику вершину, яку порадив провідник Ігор - скалу Парагільмен, висотою 875 м, що височить біля селища Малий Маяк при під"їзді до Партеніту.
...День видався жарким. Від автовокзалу Алушти ми виїхали тролейбусом і через 15 хвилин вийшли на зупинці Малий Маяк. Вправо йшла дорога, якою ми дійшли до лавандової поляни. На ній поралися якісь люди, жваво збираючи верхні пагони лагідної рослини. Дорога обривається, ми переходимо на гірську стежку, яка круто йде вверх. Справа від стежки прокладена труба, якою з підніжжя гір тече вниз до людських поселень холодна гірська джерельна вода. Пили і ми цю воду. Смачна.
   Через декілька сот метрів лісу виходимо на галявину і перед нами височить Парагільмен. Неймовірно, що ми якось зможемо вийти на цю скелю. Провідник показує маршрут сходження. Через 1,5 години ми вже були зверху. Як добре, що людському зору і почуттям доступна,  хоч в якійсь мірі та красота, яка відкрилася нам. Що тут розповідати. Дивіться фото. Після півгодинного відпочинку і фотосесії спускаємося вниз, де розбиваємо табір, розпалюємо багаття. Більш чим впевнений, якщо обіцяєш дітям "охотнічі ковбаски" на вогні, можливо сміливо сходити на більш складні і вищі вершини. Вийдуть чи вилізуть, якщо знатимуть, що буде вогнище і сосиски. Спрацювала дана аксіома і цього разу. серйозно дзюдоїсти підійшли до питання вибору і загострення палички, на яку буде нанизано майбутній делікатес. Тренеру довго прийшлося працювати ножем, щоб задовольнити жорсткі стандарти гостроти кінчика палиці деяких дзюдоїстів. Якби такий "дотошний" підхід був до напрацювання техніки дзюдо!!!
   З'їли ковбаски, огірки. Згодом, на гарно загострених паличках замайоріли шматочки хліба. Жарили все, що можна було з"їсти...
   Тролейбуса довго не чекали. Сіли, були здивовані наявністю кондиціонера і телевізора, з якого на нас дивилися герої комедії "Кавказька полонянка". Цей фільм, до речі, було знято в Криму і багато сцен саме в Алушті. А як же ввечері пішла сауна з басейном!!! завдяки наявності парогенератора, повітря в сауні було м"яким і приємним. Півтори години пролетіли швидко, як не дивно, найбільш витривалі дзюдоїсти виявилися з молодшої групи.
   В цьому році вперше було використано методику кругового тренування з фіксацією часу праці і відпочинку. зарекомендувала себе на відмінно. З метою розвитку координаційних здібностей ніг вперше застосували вправи "Фішки" і "Лєсєнка", які виконали 6 разів.
   Особливістю табору "Спартак-2013" став приїзд команди самбістів "Самбо-70" з Москви в кількості 120 чоловік різного віку. Крім них, також з Москви приїхали представники вільної боротьби, 60 чоловік, баскетбол, Москва, Підмосков'я, 80 чоловік. Боляче було на душі за нашу державну політику щодо розвитку дитячого спорту, фізкультури, підготовки олімпійського резерву. Крім нас з України на базі перебувала параолімпійська збірна з волейболу. Спілкуючись з тренерами російських команд, виявилося, що тільки одна російська баскетбольна команда дівчат приїхала за власний кошт, але другий табір в Анапі, зі слів тренера, сплачуватиме спорткомітет. Батьки сплачують 10 % вартості путівки  + екскурсії. 90 % - кошти муніципалітету. Апогеєм табору "Спартак-2013" став похід-екскурсія на гору Демерджі, висотою 1247 м. Після сніданку, спорядивши рюкзаки, сіли в рейсовий автобус Алушта - Лучисте. Ще рано-вранці пішов дощ і були побоювання, що похід може бути відмінено. Згодом дощ стих. Ми вийшли з автобуса о 9.30 перед селом і пішли під Північну Демерджі, звідки по ущелині піднялися на плато, де зробили зупинку. У визначеному провідником місці розвели вогонь, до традиційних сосисок добавили трав"яний чай, адже навкруги нас росли чебрець, лимонник. Чаю було багато, бажаючі випили по 2-4 кружки. Спочивали біля години, найбільш нестомлені мандрівники за цей час встигли сходити до озера, якому природа відвела місце між Південною Демерджі і основним гірським хребтом. Біля озера, до речі, розташована оздоблена стоянка туристів, які встановлюють намети, живуть в спокої і злагоді з собою та світом хоч деякий час.
Після обіду ми вийшли на штурм останнього підйому, який вивів нашу команду на плато Південної Демерджі. Дивно, але знизу вона здається гострою, на плато ж можна спокійно спорудити гарне поле для гольфу. Та й автомобільна дорога, якою світських туристів на джипах (УАЗ) вивозять наверх до самого обриву, добре витоптана. На декілька хвилин вийшли до обриву, внизу якого виднілася Долина Привидів. З Шеберстовим Олексієм, підтримуючи один одного, ми сфотографувалися над самісіньким проваллям. Не знаю як Олексію, але мені було страшнувато. Дійшли до краю гори, з якого простягався видовищний схил, тягнучись до синьої гладі безкрайнього Чорного моря. Гігантські, іноді кумедні, кам'яні фігури не залишили байдужими жодного дзюдоїста. Вниз йшли по серпантину, спустилися в саме серце Долини Привидів. Стоянку ми зробили на великій галявині, де стояли декілька величезних каменів і паслися двоє коней. Їли бутерброди, пили джерельну воду, гладили коней. Ігор розповів юним мандрівникам, як правильно поводити себе в горах, коли б'є блискавка. До автобуса залишалося не так багато часу, тому прискореним кроком ввійшли в село Лучисте. Ще раз випили джерельної води -  і мерщій на зупинку. Доїхали спокійним сном, а ввечері, як і минулого разу - сауна. Дуже добре пішла.
До вашої уваги розклад кожного дня, проведеного в таборі.

02.06, неділя
14.45 - прибуття в Сімферополь
16.15 - прибуття на базу ОУСЦ "Спартак". Поселення.
18.30 - прогулянка базою. Знайомство з спортивними спорудами, залами, інфраструктурою.
            Коло пошани по естакаді.
20.00 - вечеря
20.30 - прогулянка до пляжу "Спартака". Повітряні ванни. Погляд на зоряне небо.
21.30 - збори. Вибори Директора Спартакіади(помічника тренера) - Григорович Володимир;
             Продюссера(організація і проведення конкурсу художньої самодіяльності, свята
             культурного безладу "Армагедон") - Казанцев Олександр; Адміністратора(призначення
            чергового, контроль чистоти приміщення, інвентар) - Шеберстов Олексій. Розклад
            наступного дня.особистісні завдання на період табору.
22.15 - гігієнічні процедури
22.30 - сон

03.06. понеділок
Вранці, крізь "ліниву дрьому" я почув шум дощу, різала блискавка, гриміла гроза. План пробіжки естакадою виконати було неможливо.
7.30-8.00 - стретчінг (вправи на розвиток гнучкості) в залі боротьби.
8.00-9.00 - футбол
9.00-9.30 - сніданок
9.30-10.30 - гігієнічні процедури, заправка постільної білизни, прибирання.
10.30-11.00 - Поздоровлення Савчука Матвія з Днем народження!!! 8 років! Подарунки!
                         Вітаємо!
11.00-11.30 - естакада 1-3 кола (1 коло - 1200 м  по пересічній місцевості)
11.30-13.00 - гімнастичне містечко: жердина, бруси, шведська стінка, рукохід, опилки.
13.00-13.30 - обід
13.30-15.45 - денний відпочинок
16.00-17.30 - тренажерна зала
18.00-19.00 - настільний теніс Чжан і Фань і Варга Іван кращі!!
19.00-19.30 - вечеря
19.30-20.00 - організований похід в магазин: морозиво, мінеральна вода, печиво класичне.
20.00-21.00 - особистий час: футбол з москвичами, фестиваль в залі боротьби.
21.00-21.45 - святкові торти і чай - 8-річчя Савчука Матвія!! Смачно було!
22.00-22.30 - гігієнічні процедури
22.30-7.00 - сон. Засинаємо знову під шум дощу. Хоча в дощ гарно спати.

04.06 (вівторок)
Пробуджуємося під музику з кінофільма "Гладіатор".
7.00-8.00 - техніка вільної боротьби. Учбові сутички.
10.00-11.30 - дзюдо: учікомі +боротьба лежачи за завданням.
12.00-13.00 - баскетбол: 2 періода, дорослі і молодші окремо.
16.00-17.30- тренажерна зала: кругове тренування
18.00-18.45 - естакада, 2-3 кола
20.00-21.00 - футбол, баскетбол, фестиваль в залі боротьби
21.00-21.30 - дисциплінарний батальон: у.е.
21.30 - збори, дисциплінарний аналіз
22.00 - гігієнічні процедури
22.30 - сон.
             Під вечір погода вияснилась, потепліло. Люди стали добріші та веселіші.

05.06 (середа)
7.00-8.00 - хореографія+гімнастичне містечко(1 коло)
10.00-11.00 - акробатика, спеціальні вправи в парах, канат
15.00-16.00 - борцівський баскетбол
16.30-19.00 - кінофільм "Легенда номер 17"
20.00-21.00 - футбол, фестиваль в залі боротьби
21.00-збори

06.06 (четвер)
7.00-8.00 - хореографія, вправи на координацію, стрибки "Фішка", гімнастичне містечко, 1 коло
9.30-11.00 - дзюдо

07.06 (п'ятниця)
7.00-8.00 - хореографія, стрибки "лєсєнка", гімнаст.містечко, 1 коло
9.30-11.00 - гандбол
11.00-13.00 - пляж, море, сонце, галька, краби, медузи.
16.00-17.30 - дзюдо, боротьба в не-вадза з борцями освітнього центру "Самбо-70", м. Москва.
17.30-18.15 - тренажерна зала, 1 коло
18.15-19.00 - естакада, 2 кола з контролем часу
20.00-21.00 - товариська зустріч з баскетболу з дівчатами 2002 р.н. з ДЮСШ ім.Гомельського, м. Москва.
21.00-21.30 - фестиваль в залі боротьби

08.06(субота)
7.00-8.00 - пробіжка на море, ранкове купання, дельфіни
9.30-11.30 - дзюдо без дзюдог, відпрацювання техніки, учбові сутички.
12.00-13.00 - прогулянка в магазин спортивних товарів
16.00-17.00- тренажерна зала, самостійне тренування
17.00-18.00 - естакада, 1 коло, контроль часу
18.00-18.30 - марафон по рукохіду, 30 хв.
20.00-21.15 - фестиваль в залі боротьби
21.15-збори

09.06 (неділя)
8.30-14.00 - сходження на скалу "Парагільмен", 857 м.
16.30-18.00 - сауна, басейн
19.30-21.15 - фестиваль, футбол
21.15 - збори

10.06 (понеділок)
7.00-8.00 - хореографія, стрибки "фішка", гімнаст.містечко, 1 коло
9.30-11.00-дзюдо
11.00-13.00 - пляж, сонце, кепки.
15.30 - 16.15 - Здача нормативів: підтягування, віджимання

8.30-9.00 - зміна постільної білизни
9.30-11.00 - дзюдо. Спільне тренування з клубом дзюдо Московського району
                    м. Санкт-Петербурга
11.00-13.00 - пляж, море, купання.
16.00-17.00 - тренажерна зала, 2 кола
17.00-17.30 - естакада, 1 коло
17.30-19.00 - гандбол
20.00-20.30 - дисциплінарний батальон: у.о.
20.30-21.15-футбол, фестиваль
21.15-21.45 - збори, дисциплінарний аналіз

12.06 (середа)
7.00-8.00 - пробіжка на море, ранкове купання.
9.30-11.00 - дзюдо без дзюдог, вільні учбові сутички
11.00-13.00 - пляж, сонце, панами.
15.30-16.30 - настільний теніс
17.00-19.00 - кінофільм "Непереможний" (добре справжнє радянське кіно)
20.00-21.15 - фестиваль, футбол
21.15-21.45 - збори

13.06 (четвер)
7.00-8.00 - хореографія "фішки"+ 1 коло гімнастичне містечко
9.30-11.00 - дзюдо, навчальні сутички з борцями освітнього центру "Самбо-70"
11.00-13.00 - пляж, легкий шторм, шум хвилі.
16.00-17.00 - тренажерна зала, 2 кола
17.00-17.30 - естакада, 1 коло
18.00-19.00 - футбол, всі разом на стандартному полі
20.00-21.45 - фестиваль, дисциплінарний батальон

14.06 (п'ятниця)
7.00-8.00 - хореографія "лєсєнка" + гімнаст.містечко, 1 коло
9.30-11.00 - дзюдо. Спільне тренування з клубом дзюдо Московського району
                    м. Санкт-Петербурга
11.00-13.00 - пляж, море,  краби.
16.00-17.00 - Спартакіада: пляжний волейбол/піонербол
17.00-18.00 - тренажерна зала
18.00-19.00 - похід-прогулянка сувенірними рядами (досвід минулих років показав, що одного
                      походу за сувенірами достатньо, інакше потім телефонують батьки і просять позичити грошей дитині,  декілька таких дзвінків - і тренер  сам без сувенірів залишиться)
20.00-21.00 - Спартакіада: баскетбол
21.15-21.45 - збори

15.06 (субота)
7.00-8.00 -  Спартакіада: футбол
9.30-18.00 - Екскурсія/сходження/похід на гору Демерджі. Обід біля вогнища: підсмажені сосиски на паличках, трав'яний чай, заварений в казані.
19.45-21.00 - сауна, басейн
21.30-21.45 - збори

16.06 (неділя)
9.30-11.00 - Спартакіада: гандбол
15.00-16.00 - Спартакіада: борцівський баскетбол
16.30 - 19.00 - кінофільм "Безстрашний"
20.00-21.45 - конкурс художньої самодіяльності, свято культурного безладу "Армагедон"

17.06 (понеділок)
7.00-8.00 - футбол(велике поле)
8.30-10.00 - здача постільної білизни, пакування валіз.
10.00-11.00 - тренажерна зала
11.00-13.00 - пляж
15.00 - від'їзд з бази, купейний вагон, сухпайок.